No aizkariem līdz svārkiem

Sākšu ar to, ka vienmēr esmu bijusi Lolitu modes fane. It sevišķi pie sirds gājuši konkrēta tipa svārki. Tādi, kuriem apakšējā mala ir atšķirīga no pārējā auguma. Piemēram:

Tad nebija brīnums, ka šodien humpalās uzejot šos aizkarus, es skaļi dipināju ar kājiņām un aiz sajūsmas plaukšķināju rociņas.

Te būs fantastikās drukas tuvplāns

Biju tik sajūsmināta, ka tiklīdz nonācu mājās uzreiz ķēros pie šūšanas. Tad nu sākam.

1. Izmantojot piedāvāto materiālu līdz pilnībai un ekonomējot laiku un nervus (ehm… vnk esmu slinka :D) Neko nedīrājot ķēros uzreiz pie griešanas un aizkaru apakšējo malu izmantoju arī par svārku apakšējo malu (tikai pārliecinies, ka aizkari ir pietiekoši plati, lai savelkot augšdaļā sanāktu kupli svārki).

Nomēri cik garus tu vēlēsies svārkus (vai arī izmanto kādu svārku garumu, kas tev jau ir un liekas, ka derēs arī šiem). Attiecīgi cik gumiju rindas tu vēlies, pie svārku garuma pieliec 2 cm par katru rindu (attiecīgi, manā gadījumā es pieliku 4 cm, jo man ir 2 rindas). UN pie tā vēl pievieno 0,5-1 cm vīles tiesu. Kad esi droša, ka šis nu ir īstais garums (pirms tam vēl pārliecinies pie spoguļa, kā saka 7x nomēri un tad griez), nogriez pa atzīmēto līniju (laikam jāpiemin, ka vislabākā ideja ir visas atzīmes zīmēt uz kreisās puses). Pirms griez arī pārliecinies, ka abas “sānu” daļas ir vienādas, lai nerodas problēmas pašās beigās.

Manā gadījumā bija jābūt ļoti uzmanīgam, jo aizkariem bija kaut kāda oderes daļa, kuru nolēmu atstāt uz svārku kupluma rēķina.

2.Nogrieztajā daļā ieloci malu uz iekšu par 0,5 – 1 cm (attiecīgi cik pievienoji) kā parādīts attēlā

Tad to pašu malu ieloci vēlreiz par pusi no pievienotajiem rindu centimetriem. Respektīvi, ja man bija 4 cm, es noloku 2 cm (hope this makes sense)

Gar malu nošuj kā parādīts attēlā, pirms tam pārliecinoties, ka sākumvīles un beigu vīles malas pēc garuma sakrīt. Iesaku turēties pēc iespējas tuvāk pie iekšējās malas, bet nevajag pārspīlēt 2-3 mm ir ideāli

3. Ieliekot vieglas atzīmes sadali nošūto malu pa tevis izvēlētajām rindām ar ~ 1 cm atstarpi (manā gadījumā 1 atzīme, jo tikai 2 rindas). Pa līniju nošuj.

Otra puse izskatās šādi

4. Attiecīgi tavu rindu skaitam nogriez parastu gumiju tavas jostasvietas izmērā (manā gadījumā 2 gumijas)

piespraud vienā gumijas galā drošības adatu un izver to cauri vienai no rindām.

Ja tev, tāpat kā man, ir 2 rindas un tev, varbūt patīk, kā izskatās josta šādi, tad vari turpināt nākošo soli, ja tomēr ne, tad turpini šo pašu un izver gumiju arī caur pārējām rindām (nostiprini katru izvērtās gumijas galu, lai tie neievelkas iekšā.

Apliec svārkus sev apkārt un, turot aiz gumijām pārbaudi, vai šāds gumijas garuma tev der (turot gumijas kopā pārbaudi vai varēsi tos ērti uzvilkt un vai tie nešļuks nost. Mans materiāls izrādījās pasmags un gumija izstiepās un man nācās to nedaudz saīsināt. Šādi tagad tam visam būtu jāizskatās.

5. Pēdējais solis! Saliec abas sānu malas kopā ar labajām pusēm un, sākot no apakšas, nošuj ~ 0.5 – 1 cm vīli. Nošuj gumiju daļā vairākkārtīgi, lai būtu droši, ka tur nekas nesāks slīdēt ārā.

Nogriez gumijas pārpalikumus, ja tādi ir un viss gatavs!

Neliels Jostas daļas tuvplāns (mana šujmašīna manu šodien mīlēja – par spīti biezajam audumam un 1 nolauztai adatai vīles izskatās pat smuki!)

Paldies, ka skatījāties! Ja kaut ko izdodas saprast no šīs pamācības un uztaisīt – labprāt aplūkotu ^^

5 komentāri

  1. Rita on

    Sveiki,ļoti smuki svārciņi!
    Kā var aprēķināt cik audums ir nepieciešams, lai sanāktu riktīt kupli un pēc izmēra?

    • a. on

      Paldies!
      Viss atkarīgs no tā, cik kuplus vēlies 🙂 Šie konkrēti bija ~2 m plati, lielākam kuplumam es parasti ņemu 3-4 metrus, bet varbūt tev vajag vēl. Vienīgais savelkot tādus uz gumijas jostas vieta būs ļoti bieza un smaga. Es iesaku jostasvietu šūt atsevišķi, svārku daļu savelkot un piešujot pie jostas daļas, kuru pēc tam uztaisītu elastīgu vai arī vienkārši paņemt plānāku audumu (tā gan tāda lāpīšanas :D).
      Es audumu parasti rēķinu pēc baķa (auduma ruļļa) platuma. Parasti tas ir 1,20-1,40 m plats. Svārku garumu parasti ņemu 55 cm, attiecīgi, ja gribu 4 metru kuplus svārkus man būs jāņem aptuveni 2 metri no 1.40 m plata auduma baķa (ieskaitot jostas daļu un vīles).

  2. eerie on

    Ļoti, ļoti patīk! Which means, eju meklēt audumu nākamajiem svārkiem! 🙂

  3. anii on

    ļoti forš auduma raksts!! un vispar malacis!

    • a. on

      Mani arī ļoti uzreiz uzrunāja 🙂
      Nekas jau tāds īpašs nav, bet liels paldies ^^


Komentēt